ولوم حمایت خود را از اقلیت های جنسی و آنان که به دلیل سکچوالیته شان آزار می بینند اعلام می کند

۶ فوریه ۲۰۱۴- یک روز مانده به روز جهانی کارزار علیه قانون ضد همجنس‌گرایی در نیجریه، دو سازمان زنان و قوانین در جوامع مسلمان(WLUML) و خشونت فرهنگ ما نیست (VNC)همبستگی خود با اقلیت های جنسی (LGBT)  در نیجریه بر علیه این قانون ضدحقوق بشری اعلام می‌دارند.

به عنوان شبکه‌ای از فعالان وحامیان حقوق زنان در کشورهای جنوبی مدتها است که شاهد توجیه خشونت علیه زنان با ادعای به رسمیت شناختن تفاوت‌های فرهنگی و به اتکای تفاسیر واپس‌گرایانه از مذهب هستیم. اکنون هم به اتکای همین باورها و با توجیهاتی کاملا مشابه، افلیت های جنسی در نیجریه تحت آزار قانونی و رسمی قرار میگیرند.

ما ناچار به تاکید مجدد هستیم که باورهای ملی و هویت‌های مذهبی که متکی بر تبعیض و خشونت باشند قابل تحمل نخواهند بود. این فرهنگ که به آن استناد می‌شود در اصل توسط کسانی تعریف شده که در موقعیت سرکوب‌گر قرار دارند. ما در کنار مردم نیجریه بر علیه این قانون ایستاده وبا قدرت اعلام می‌کنیم که «خشونت در فرهنگ ما نیست». ما کنار افلیت های جنسی و همه اقلیت‌های به حاشیه رانده شده ایستاده و از حق آنها برای تعریف فرهنگ خود دفاع می‌کنیم.
ما عمیقا از آنچه در نیجریه میگذرد نگرانیم زیرا بخشی از جریان در حال ظهوری است که رویکردی ارتجاعی به جنسیت و سکچوالیته دارد.در سرتاسر دنیا به خصوص در شرایط حال حاضر آفریقا، به نظر می‌رسد سیاست‌مداران تلاش میکنند با استفاده از مباحثات عمومی درباره هم‌جنس‌گرایی برای خود محبوبیت سیاسی کسب کنند و در این راه رسانه‌هایی که عرصه نفرت‌پراکنی هستند هم به یاری آنها می‌آیند. این امکان کسب محبوبیت سیاسی ناشی از چالش‌هایی است که درباره مفهوم هویت فرهنگی ومذهبی در این جوامع وجود داشته و این سیاست‌مداران به قصد ایجاد تصویری مخالف سیطره فرهنگی غرب از خود٬ بدان متوسل می‌شوند.
جالب است که این عزم به خودباوری و استقلال هم شدیدا گزینشی انجام می‌شود. یعنی تنها حقوق زنان و افلیت های جنسی در این راه قربانی شده و مشکلی برای مبادلات اقتصادی و همکاری‌های سیاسی این کشورها با غرب پیش نمی‌آید. برای رد این ادعا که ریشه این رفتارها در احترام به ارزشهای فرهنگی محلی است کافی است اشاره کنیم که اشاعه باورهای ضدهمجنس‌گرایی در آفریقا بیش و پیش از هر چیز محصول فعالیت‌های گروه‌های بنیادگرای مذهبی غربی در آنجا است. جالب اینکه قانونی که هم اکنون در نیجریه موضوع بحث است حتی با قانون اساسی این کشور هم تعارض دارد.
خودباوری هدفی قال احترام است اما مشروط به آنکه تحت تاثیر دستور کار سیاسی راست‌گرایان به تحدید حقوق و آزادی‌های فردی منجر نشود. همان‌گونه که پیش‌تر اشاره کردیم واکنش شدید علیه افلیت های جنسی در ارتباط مستقیم با افزایش خشونت علیه زنان و پلیسی کردن هنجارهای جنسی است.همچنین بخشی از چشم‌انداز تصویر گسترده‌تری از محدودیت حق متفاوت بودن است، قوانین همجنس‌‌گراستیزانه بخشی از فرایند عام‌تری است که محدود کردن‌ آزادی بیان و فعالیت را به همراه دارد.
ما تصویب این قانون در نیجریه و هر قانون دیگری که علیه هم‌جنس‌گرایان تبعیض روا دارد را محکوم می‌کنیم.
پاینده باد همبستگی ما با افلیت های جنسی در نیجریه
پاینده باد همبستگی همه اقلیت‌های به حاشیه رانده شده در دنیا
لطفا این بیانیه را با ایمیل، فیس‌بوک و توییتر منتشر کنید و کمک کنید تا صدای ما در شبکه های اجتماعی بیشتر از همیشه شنیده شودبرای انتشار در توییتر از هشتگ istandwith9jaLGBT و violenceisnotourculture استفاده کنید.

http://farsidari-wluml.org/?p=2367

لطفا این بیانیه را با ایمیل، فیس‌بوک و توییتر منتشر کنید و کمک کنید تا صدای ما در شبکه های اجتماعی بیشتر از همیشه شنیده شودبرای انتشار در توییتر از هشتگ istandwith9jaLGBT و violenceisnotourculture استفاده کنید.

متن کامل قانون مورد بحث در نیجریه را( که رسما با عنوان قانون ممنوعیت ازدواج با همجنس مصوب ۲۰۱۱ نامیده می‌شود) را اینجا ببنید:

http://www.scribd.com/doc/74807203/Nigeria-Same-Sex-Marriage-Bill-final

ائتلاف جامعه مدنی برای حقوق بشر و حقوق اساسی (CSCHRCL) یک دستورالعمل راهنما برای سازمان‌های محلی، ملی و بین‌المللی که قصد یاری و معاضدت اقلیت های جنسی در اوگاندا دارند را منتشر کرده است که میتوانید اینجا ببنید:

http://www.ugandans4rights.org/index.php/press-releases/428-updated-guidelines-on-how-national-international-and-regional-partners-can-support-ugandan-lgbti-persons-and-their-allies.html

WLUML Stands With Nigerian LGBT People, And All Persecuted For Their Sexuality Worldwide

 

Tags: , , ,

پاسخ دهید