برگزاری اولین مسابقه ملکه زیبایی ایرانی پس از انقلاب در تورنتو

برای اولین بار پس از انقلاب٬ مسابقه ملکه زیبایی ایرانی٬ در تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۴ برگزار میشود البته نه در داخل ایران بلکه در تورنتو٬ یکی از شهرهای دارنده بیشترین جمعیت ایرانیان مهاجر.

طی سال های گذشته٬ جامعه ایرانیان تورنتو به دلیل جمعیت بالای ایرانیان تحصیلکرده و موفق٬ با برگزاری انواع جشنواره ها (مانند جشن فرهنگی هنری  دوسالانه تیرگان٬)٬ سخنرانی ها و کنفرانس ها٬  و جمع های کتابخوانی٬ چهره ای فرهنگی و هنری از کامیونیتی ایرانی به نمایش گذاشته است. گرچه این بار با برگزاری جشن ملکه زیبایی٬ که سالهاست با انتقادات زیادی از سوی فعالان حقوق زنان و جامعه شناسان مواجه است ٬  ممکن است واکنش منفی جامعه روشنفکر ایرانی  و فعالان حقوق زنان را متوجه خود کند.

صفحه فیس بوک این رویداد تا لحظه نوشتن این خبر حدود ۹۰ هزار عضو دارد. در این صفحه با نامزدهای مسابقه مصاحبه های تصویری شده است.

persian beauty

 

انتخاب دختر شایسته ایران، از ابتکارهای مجله «زن روز» وابسته به مؤسسه مطبوعاتی-انتشاراتی کیهان بود که از سال ۱۳۴۲ آغاز شد. طی ۱۴ سال برگزاری مراسم دختر شایسته ایران، بجز اولین دوره، ۱۳ دختر برگزیده در هر سال به مسابقه انتخاب دختر شایسته جهان فرستاده شدند و از بین آنان دو نفرعنوان دختر شایسته جهان را به‌دست آوردند. این مسابقات تا سال ۱۳۵۶ ادامه یافت و پس از انقلاب اسلامی  ۱۳۵۷، دیگر برگزار نشد(عکس ها سخن می گویند).

Tags: , ,

پاسخ دهید