دستور به زنان کشمیر: یا صورت خود را بپوشانید یا منتظر اسیدپاشی باشید!

ولوم: یک گروه طرفدار القاعده در کشمیر به زنان اخطار کرده است که اگر صورتشان دیده شود یا با در مکان­های عمومی با تلفن همراه صحبت کنند، آن­ها را می­کشد یا صورتشان را با اسید از بین می­برد. این تهدید در ایالت کشمیر و جامو ترس  زیادی به وجود آورده است، جایی که خاطرات مشابهی را  از کمپینی در سال ۲۰۰۱  زنده می­کند که در آن چندین زن با اسید مورد حمله قرار گرفتند.

این اخطار نگرانی فزاینده­ای را در هند درباره­ی شمار حمله با اسید به زنان و ترس ناشی از آن  به وجود آورده است، ترس از این که این عمل  که در همسایگی پاکستان شایع است، از مرز عبور کند و به هند برسد.

در هند و کشورهای مسلمان همسایه­ آن، این حملات علیه زنانی که پیشنهاد ازدواج را رد کرده  یا  متهم به از بین بردن آبروی خانواده بودند اتفاق افتاده است.

بعد از نصب آگهی­هایی در مسجد منطقه­ی صوفیان، پلیس و گروه­های زنان  از موضوع مطلع شدند. در این آگهی ادعا شده بود که  از سوی دو گروه نظامی ناشناخته منتشر شده است.

در این یادداشت که مجاهدین القاعده آن را امضا کرده­اند و به گروه دیگری، به نام لشکر القاعده نیز ارجاع داده است،  آمده:

« ما از عموم مردم می­خواهیم تضمین کنند که زنانشان در مکان­های عمومی پرده می­پوشند( سر و صورتشان را می­پوشانند).  هر زنی را ببینیم که پرده نپوشیده باشد، روی صورتش اسید خواهیم پاشید. هر دختری را ببینیم که از تفن همراه استفاده کند، او را با گلوله به قتل خواهیم رساند.»

برگردان: فائزه اثنی عشری

منبع: تلگراف

Tags: , , , ,

پاسخ دهید